20 Nisan 2017 Perşembe

Simyacı



Simyacı... Aslında daha önce okumuştum ama bence "Simyacı" tekrar tekrar okunması gereken bir kitap.  Bazı kitaplar vardır her okuduğunuzda farklı şeyler keşfettiğiniz; daha önce okunduğunuzda fark edilmeyen noktaları bir daha okuduğunuzda fark ettiğiniz. İşte "Simyacı" tam da böyle bir kitap.

Simyacı, Mevlana'nın ünlü Mesnevisinde yer alan bir küçük öyküden yola çıkılarak yazılmış bir roman. Bunu duyduğumda çok şaşırdım; Mevlana'ya olan hayranlığım bir kat daha arttı.  Aynı dinden olmayan binlerce kilometre uzaklıktaki Brezilyalı bir yazarı bile etkileyip "Klasik" haline gelmiş bu romanı yazdırdığı için.



Simyacı, İspanya'dan kalkıp Mısır Piramitlerinin eteklerinde hazinesini aramaya giden Endülüslü çoban Santiago'nun hikayesini anlatıyor. Santiago çobanlık yaparak yaşamını sürdürürken üst üste aynı rüyayı görür.  Merakına yenilen Santiago rüyasını danışmak için bir falcıya gider.  Falcı da ona Mısır Piramitlerinin bulunduğu yere gitmesini, orada kendisini büyük bir hazinenin beklediğini söyler. Falcının yanından çıktıktan sonra kafasında soru işaretleri vardır.  Şehrin meydanında oturup düşünürken yanına yaşlı bir adam gelir ve "Kişisel Menkıbesi"ni takip etmesini söyler.  Santiago da bunun üzerine kararını verir; "Kişisel Menkıbesi"ni yaşamak için koyunlarını satar ve Mısır'a doğru yola çıkar. Çıktığı bu yolda da birçok macera yaşar.



Ben okurken büyük bir keyif aldım.  Bir kere daha okuyacağıma da eminim ama ne zaman işte onu bilmiyorum :)

Kitabı okumak isteyenlere de şimdiden keyifli okumalar diliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder