8 Şubat 2017 Çarşamba

Moana



Merhaba,
Benim 3,5 yaşında Zeynep Neva adında bir kızım var. Geçen pazartesi onunla birlikte ilk defa sinemaya gittik. Sinemadaki sesin yüksekliğinden tedirgin olduğum için şimdiye kadar götürmemiştim; çünkü bazı küçük çocukların bundan kötü etkilendiğini duymuştum. Amaaa gözü kararttım ve onu sinemadaki ilk animasyonuna götürdüm. Korktuğum gibi olmadı; Zeynep Neva sinemada çok rahattı, sesten de rahatsız olmadı. Ancak film üç boyutluydu ve Zeynep Neva gözlükten hoşlanmadı. Sürekli gözünden çıkardı. Ben de sürekli uyarmak zorunda kaldım. Onun dışında film çok eğlenceliydi ve Zeynep Neva'da çok beğendi. Filmden çıktık "Anne, yine gider miyiz?" diye bile sordu :)

Filmin konusuna gelince..  Moana, Pasifik'te bir adada yaşayan kabile reisinin kızıdır. Büyük annesinin anlattığı efsanelerle büyümüş, okyanusa merakı olan bir kızdır.  Ancak babası onun okyanusa açılmasına hiçbir zaman izin vermez ve ona sürekli kendisinden sonraki şefin o olacağını söyler.  Büyük annesinin anlattığı efsaneye göre bin yıl önce Maui adında bir yarı tanrı bilinçsizce sadece kahraman olup insanlar tarafından daha çok sevilmek amacıyla tanrıça Te Whiti'nin kalbini çalmıştır; ancak Te Whiti'nin kalbinin çalınması kötü olaylara neden olmuştur.  Birçok adada verimsizlik, kuraklık baş göstermiş; balıkçılar balık avlayamaz olmuş ve bu lanet yıllarca sürmüştür.  Lanet sonunda Moana'nın yaşadığı adaya da ulaşmıştır; Moana'da halkını bu kuraklıktan kurtarmak için küçüklüğünden beri tek arzusu olan okyanusa açılmaya Maui'yi bulup hatasını düzeltmesi için onu ikna etmeye karar verir. Sonrada maceralar başlar...  Biz kızımla izlerken çok eğlendik; bence sadece çocuklar için yapılmış bir film değil animasyon seven herkesin izleyebileceği bir film. Tavsiye ederim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder