14 Şubat 2017 Salı

Ocak Ayı Okuduklarım



Merhaba,
Bugün Ocak ayında okuduğum kitaplardan bahsetmek istiyorum.  Aslında geç kalmış bir yazı olacak; daha önce yazmayı planlıyordum ama olmadı. Kısmet bugüneymiş. Ocak ayında iki kitap bitirebildim. İkisi de sosyal medyada anneler tarafından "Oyuncu Anne" olarak bilinen Şermin Çarkacı'ya ait. İlki "Başlarım Şimdi Anneliğe", ikincisi "Oyuncu Anne".

3,5 yaşında Zeynep Neva adında bir kızım olduğunu daha önce söylemiştim. Zeynep Neva yaklaşık iki ay kadar önce beni gerçekten çileden çıkardı.  Sözümü dinlemeyen, her şeye isyan eden, hele anneanne ve dede yanındayken zıvanadan çıkan bir çocuk oldu. Ben de bu dönemde ne yapacağımı bilemedim.  O böyle davrandıkça ben de geriliyor ve çok sinirleniyordum.  Nasıl baş ederim diye düşünürken daha önce çocuk gelişimiyle ilgili adını duyduğum birkaç kitap sipariş ettim.  Bunlardan ikisi Şermin Çarkacı'ya ait olan kitaplar.  Diğerlerini okumaya daha başlamadım.  İnternetten sipariş verdiğim için kitapların içeriğini bilmiyordum.


"Başlarım Şimdi Anneliğe" kitabı daha çok anne adaylarına ve yeni annelere yönelik bir kitapmış.  Biz o dönemleri atlatalı çok olduğu için derdime çare olmadı ama okurken gülüp eğlendiğim bir kitap oldu.  Şermin hanım çok güzel ve doğal bir şekilde yazmış.  Yeni annelerin yaşadıkları aşağı yukarı aynı olduğu için ben de o günleri hatırladım ve bol bol güldüm.  




İkinci kitabı "Oyuncu Anne"de ise çocuklarıyla birlikte oynadığı oyunlardan bahsetmiş; benim de Zeynep Neva ile oynamak istediğim deneyeceğim oyunlar var.  Şermin hanımın da dediği gibi oyunları oynamak için pahalı oyuncaklara gerek yok; biraz yaratıcılıkla evdeki malzemelerden de oyunlar kurulabilir. 

Şermin Çarkacı bu kitabıyla ben de bazı uyanışlara neden oldu diyebilirim.  Örneğin, "Oyuncu Anne" kitabını okumadan önce Zeynep Neva'ya program yapmıştım.  Her gün bir tane kitap okunacak, etkinlik yapılacak, rakamları öğrenecek, parmak oyunu öğrenilecek vs...Uygulamaya da çalıştım; Zeynep Neva bazen uydu bazen uymadı. Ben yine sinir olduğumla kalmıştım.  Dediğim gibi bu kitabı okuduktan sonra bu fikrim değişti.  Zeynep Neva daha 3,5 yaşında, oyun çocuğu.  Neden böyle bir program yaparak onu zorluyorum ki? Onun tek isteği anne-baba sevgisi, ilgisi ve oyun oynamak. Zamanı gelince her şeyi öğrenecek nasılsa. O günden beri bol bol oyun oynuyoruz; isterse boyama yapıyoruz, isterse kitap okuyoruz.  Şunu da fark ettim eğer ben sakin olursam o da sakinleşiyor; ben gerginken o da bütün gün daha çok yaramazlık yapıp beni daha çok geriyor.  Bu sebepten birçok şeyi boş vermeye, sakin kalmaya, ona ayak uydurmaya çalışıyorum. 

Ocak ayında okuduğum kitaplar benim için oldukça faydalı oldu.  Darısı Şubat'ta okuyacaklarımın başına :)

Sevgiyle kalın,


                                                   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder