9 Mart 2017 Perşembe

Mucize

Selam :)

Uzun zamandır blogumla ilgilenememiştim; iş-güç, çoluk-çocuk derken fırsat olmadı. Bugün fırsat bulmuşken oturayım bilgisayarın başına bir şeyler yazayım dedim. Ne yazayım diye düşünürken de en son izlediğim ve çok beğendiğim Mahsun Kırmızıgül'ün "Mucize" adlı filmi aklıma geldi.

Aslında Mahsun Kırmızıgül'den ve filmlerinden pek hoşlanmam; şimdiye kadar "Güneşi Gördüm" ve "New York'ta Beş Minare"yi izledim. "Güneşi Gördüm" filminin yayınlandığı dönemlerde çok konuşulduğu için merak edip izlemiştim. Onu da sinemada değil; televizyonda yayınlandığında. Doğruyu söylemek gerekirse pek beğenmemiştim. Acıklı filmler ruhumu kararttığından olsa gerek. "Beyaz Melek"i hiç izlemedim. "New York'ta Beş Minare"yi de reklamının çok iyi yapılması ve Danny Glover gibi Hollywood oyuncularının da kadroda yer almasından dolayı merak edip izlemiştim. Gerçekten de çok beğenmiştim. Mahsun Kırmızıgül harika bir iş çıkarmış.



2015'te "Mucize" adlı filmi gösterime girmişti. Diğer filmlerinde olduğu gibi bu filmin de çok iyi reklamı yapılmıştı. O dönemde magazin programlarında "Mucize" filmiyle ilgili sürekli bir şeyler vardı; ama benim hiç ilgimi çekmemişti. Geçenlerde bir arkadaşımın tavsiyesi ve ısrarı üzerine oturduk "Mucize"yi izledik. Bugüne kadar izlememiş olmak benim eksikliğimmiş. Önyargılara kapılıp izlememiştim ve hata yapmıştım. "Mucize" harika bir film olmuş; bir kez daha izleyeceğim ve izlemeyenlere de şiddetle tavsiye edeceğim bir film.  

"Mucize" gerçek bir hikayeden esinlenilmiş bir film. 1960'larda İzmirli bir öğretmenin Kars'a tayininin çıkmasıyla başlıyor. Muallim Mahir Bey köye geldiğinde köyde bir okul olmadığını öğreniyor. Köylülerle birlikte kendi çabalarıyla okul yapıyorlar. Daha sonra eğitim ve öğretime başlıyor, köy hayatına dahil oluyor, köylülerin yaşamına şahit oluyor. Her sene köydeki gençlerden birinin düğünü yapılıyor. Kız isteme sahneleri çok eğlenceli :)  Uzun uzun filmi anlatmayacağım. Merak eden izlemeli :)  Köyde bir de muhtarın engelli bir oğlu var;  Muallim Bey ona daha bir ilgi gösteriyor.  Tek başına atıyla birlikte vakit geçiren ve engelli bir genç olan Aziz, Muallim Bey'in ona daha fazla ilgi göstermesiyle köy hayatına dahil oluyor ve olaylar olaylar olaylar :)




Engelli genci Mert Turak canlandırmış.  Mert Turak önünde saygıyla eğileceğim harika bir oyuncu. Zaten oyunculuğunu, kendisini sevdiğim birisiydi ama "Mucize" filminden sonra hayranlığım bir kat daha arttı.  

Film oyuncu kadrosuyla olsun, konusuyla olsun gerçekten çok başarılı, izlenmeye değer bir film. Filmde hoşlanmadığım yerler de oldu ama göz ardı edilebilir. İzlemeyenlerin izlemesini tavsiye ederim. Geç kalmış sayılmazsınız :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder